Gra Recenzja

Rollerdrome – Prawie jak roller derby, ale z pistoletami

Nie wiem, gdzie to czytałem, ale ktoś gdzieś napisał, że Roll7 znowu da nam odsłonę OlliOlli w nieco innej oprawie. Mowa o Rollerdrome. Nie można się bardziej mylić. Rollerdrome to unikatowa gra, którą w OlliOlli i Tonym Hawkiem łączą tylko triki. Czym jednak jest Rollerdrome?

Niedaleka przyszłość, korporacje rządzą światem

Rollerdrome, Windows PC
Bohaterką gry jest Kara Hassan, która jest zawodniczką zawodów Rollerdrome. Sława i bogactwo to jednak nie jedyny motyw naszego uczestnictwa.

Nie ma bardziej oklepanej wizji przyszłości niż korporacje, które zawładnęły światem. Nieważne, czy to Cyberpunk 2077, Deux Ex, Barbed Wire, czy Blade Runner, korporacje rządzą i ludzie są ich prywatnymi zabawkami. Są całym złem tego świata. Tutaj może nie jest aż tak tragicznie, jak w Cyberpunku, gdzie wojny korporacyjne na zawsze zmieniły świat, ale zbyt fajnie też nie jest. Niczym w Death Race, także tutaj zawodniczy spotykają się w szatni, żeby wyjść na arenę. Mordowanie, zdobywanie punktów i robienie odjechanych trików to podstawa zdobycia popularności. Rollerdrome to najnowszy sposób korporacji Matterhorn na odwrócenie uwagi świata od swoich poczynań. Kara Hassan to nasza bohaterka, która startuje w zawodach, ale planem nie jest tylko wygrana, ale także odkrycie planów wielkiego przedsiębiorstwa. Zakładamy więc wrotki, regulaminowy strój i łapiemy pistolety, żeby zacząć naszą pierwszą przygodę na arenie. 

Nie jest tak, jak można się spodziewać

Rollerdrome, Windows PC
Nie spodziewałem się, że gra będzie w pełni singlowym mordowaniem pikseli. Sądziłem, że będzie w niej jakiś tryb online. TDM? DM? CTF? Proszę?

Podczas tutorialu miałem wrażenie, że Rollerdrome będzie nieco podobne do Laser League. Sądziłem, że będą drużyny, które będą ze sobą konkurować o podium, ale tak nie jest. W Rollerdrome gra jest bardziej swobodna, a jedynym wyznacznikiem naszego sukcesu są punkty. Te zdobywamy poprzez generowanie combo i nasze zachowanie podczas gry. Nasz licznik nabija kolejne punkty za triki i zabójstwa, najczęściej różne triki, w szybkiej sekwencji, przeplatane zabójstwami. Mamy jednak wyznaczone pewne cele, które wypadałoby wykonać podczas gry, żeby fabuła ruszyła naprzód. Każde zawody mają 10, a wśród nich trzeba zdobyć ileś punktów, unikać przeciwników, zabić ich w jakiś sposób, czy zebrać odpowiednie żetony. 8/10 wyzwań ukończymy bez problemu, co pozwoli nam szybko dokonać postępu w karierze i dotrzeć do finału, jednak pozostałe 2 wyzwania będą zawsze trudne. Szczególnie jeśli korzystacie z myszki i klawiatury. Albo moje palce nie są już tak zręczne, jak niegdyś, albo kombinacje klawiszy są niewygodne. 

Jak już wyciągniesz kontroler…

Rollerdrome, Windows PC
Deweloperzy sugerują grę kontrolerem. Nie mylą się. Gra za pomocą myszki i klawiatury jest nieintuicyjna i wymaga dziwnego ułożenia palców na klawiaturze.

Szybka akcja, ciągły ruch i demolka. To elementy charakterystyczne Rollerdrome. Zważywszy na to, że wrotki są dość szybką formą transportu, która pozwala zwinnej osobie wiele osiągnąć, mamy tutaj cały zestaw ruchów, które pozwolą nam szybko osiągnąć cel. Dodatkowo mamy do wyboru 4 bronie, które świetnie radzą sobie z określonymi typami przeciwników. Tutaj jednak mamy mały twist. Amunicji jest w grze bardzo mało. Sposób jej odzyskiwania jest interesujący. Punkty, które zdobywamy podczas robienia trików, odnawiają nam magazynek. Zabrakło ci nabojów w strzelbie? Czas na wall run. Po udanym triku możemy wybić się w powietrze, przycelować, co zwolni nam czas i zmasakrować przeciwnika. Szkoda tylko, że celowanie jest aż tak do bólu uproszczone. Idealnie by tutaj pasowało celowanie niczym z Crackdown. Silne auto z możliwością dostosowania. Często bolało mnie, że nie mogłem trafić przeciwnika w głowę ostatnim nabojem dla dodatkowych kilku punktów obrażeń. 

Gdzie jest kosmetyka w Rollerdrome?!

Rollerdrome, Windows PC
W Rollerdrome nie możemy w żaden sposób modyfikować wyglądu Kary. Szkoda, bo zmiana wrotek i koloru kombinezonu byłaby mile widziana.

Wszechobecna kosmetyka to miejscami plaga. Deweloperzy chcą nam sprzedać koszulki, bronie, wizytówki, emotki i interakcje. Dlaczego jednak nie ma tego elementu w grze, która ma ku temu idealne warunki? Kara Hassan ma kombinezon, który jest regulaminowym strojem zawodów Rollerdrome. Plakat ze specyfikacją sprzętu widać przed pierwszymi zawodami w szatni. Dlaczego nie mamy możliwość dostosowania go? Zmiany koloru. Dodania elementów do kasku, czy zmiany wrotek? Sądzę, że deweloperzy przegapili genialną okazję, a po OlliOlli World widać, że potrafią! Modyfikacji broni też nie ma, więc nie możemy modyfikować jej zgodnie z naszym stylem rozgrywki. Zostaje nam tylko zasuwać na wrotkach i podziwiać wygląd gry. 

Czas na wrotki?

Rollerdrome, Windows PC
W grze jest zaskakująco mało chodzenia. W tych przerywnikach fabuła powinna się rozwijać. Nawet po krótkiej wizycie w szatni wiemy coś więcej o świecie i zawodnikach.

Mam wrażenie, że Rollerdrome ruszyło tak niszowy temat, że przez grę raczej nikt po wrotki nie sięgnie. Nie oznacza to, że sukces tej gry nie przeniesie się w żaden sposób na ten świat. Połączenie wrotkarskiej gracji niczym wyciągniętej żywcem z lat 50, zwolnionego tempa akcji niczym w Maksie Payne i Matriksie, a także korporacyjny, mroczny świat rodem z wywołujących dreszcze dystopijnych thrillerów. Co mogło pójść nie tak w tej grze? Co prawda podczas gry miałem sporadyczne problemy techniczne, a granice toru są ustalone naprawdę sztywno, ale dobrze się bawiłem, mordując korporacyjne pionki. Jeśli usiądziemy do gry, to powinna nam zająć około 2-3 godzin. Clou Rollerdrome leży jednak w pięciu się na szczyt tabeli najlepszych wyników. Kto z was pobije moje D na dosłownie każdej arenie? Czuje się jeszcze zobowiązany zaznaczyć, że Rollerdrome, z niewiadomych przyczyn (kasa), nie pojawi się na Xboksie. Roll7, Private Division, wstydźcie się! 

Grano na Xboksie Series X

Rollerdrome to szybka gra, w która łączy sobie coś z Tony'ego Hawka i dosłownie każdego score attacku w istnieniu. Jest nietypowa, to trzeba przyznać, ale łączy w sobie doskonale znane elementy. Czy to wystarczy, żeby gra zawitała na naszych ekranach na dłużej? Gra została dostarczona do celów recenzenckich przez agencję PR.

8
Rollerdome:
8

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.