Gra Recenzja

Recenzja Circuit Breakers

Circuit Breakers, recenzja, review, Xbox One

Circuit Breakers to gra wydana w 1998 roku na PlayStation. Została jednak wydana także w okolicach 2015 roku na PC i 2016 na PlayStation 4. W 2017 roku pojawiła się też na Xboksie One, ale to już nie to samo „curcuit”, bo zamiast „toru” mamy „obwody” i masowe morderstwo robotów.

Circuit Breakers, recenzja, review, Xbox One
Circuit Breakers ma fabułę, ale stanowi ona tylko usprawiedliwienie mas przeciwników na ekranie

Circuit Breakers powstało jako projekt kolejnej gry wykorzystującej klasyczny model gatunku shoot ‘em up. Tło gry składa się z grafik o niskiej gęstości pikseli, a każdy widoczny poruszający się element składa się ze spritów. Do tego dorzucono możliwość ostrzału przeciwnika w ośmiu kierunkach, masę bossów i rzesze przeciwników. Każda z czterech dostępnych postaci (z możliwością odblokowania kolejnych) ma inną broń i sprawdza się najlepiej w innych sytuacjach. Mamy do wyboru karabin maszynowy, strzelbę, wyrzutnię rakiet i laser, więc każdy znajdzie coś dla siebie. A znaleźć będzie trzeba, bo deweloper silnie postawił na współpracę, czyniąc tryb współpracy nieco łatwiejszym pod wieloma względami, spośród których chyba najważniejszym jest fakt, że tracimy ograniczone odrodzenia i zyskujemy licznik, po którym postać wróci do boju o ile jeszcze ktoś z drużyny walczy. Gra potrafi być jednak miejscami niesamowicie chaotyczna i wymagająca zbyt dużych ilości skupienia, żeby ogarnąć co się dzieje.

Circuit Breakers, recenzja, review, Xbox One
Wygląd poziomu zmienia się rzadko, dlatego łatwo popaść w monotonię

Ciekawym rozwiązaniem zastosowanym przez twórców jest wykorzystanie energii do zasilania broni. Nie działa ona jednak jako magazynek, a ulepszenia. Każdy zabity przeciwnik zostawia po sobie kryształy, którymi ładujemy broń i zwiększamy jej poziom, a każdy strzał zmniejsza zapas naszej energii i w wyniku tego poziom. Wyższy poziom oznacza większe obrażenia, wyższą szybkostrzelność, generalnie broń staje się potężniejsza z każdym poziomem. To natomiast powoduje, że możemy mieć chęć zaczęcia strzelać nieco na oślep, co po kilku sekundach zmniejsza poziom broni. Jest to niesamowicie ciekawa mechanika, która wprowadza do gry element zarządzania tym jednym zasobem. Chcemy zalać przeciwnika falą ołowiu? To musimy liczyć się z tym, że za 20 sekund możemy mieć problem z kolejną falą. Wraz z szybkością będziemy musieli też stawiać na precyzję ataków.

Circuit Breakers, recenzja, review, Xbox One
Tryb kooperacji pozwala aż 6 graczom połączyć siły i mordować roboty na jednym telewizorze

Circuit Breakers to nie tylko niekończąca się walka. Gra oferuje nam fabułę i jakąś tam motywację do gry. Tytułowe Circuit Breakers to organizacja, która ma na celu zniszczenie panoszących się wszędzie robotów. Niestety walka z robotami potrafi być nieco powtarzalna, lokacje są do złudzenia podobne, przeciwnicy wyglądają tak samo, od czasu do czasu zmieniając kolor i raz na kilka poziomów zostanie wprowadzony nowy przeciwnik, a co 10 pojawi się boss. Muzyki nie ma zbyt wiele i o ile nie piszę o niej zbyt często, to ewidentnie zaczyna się tutaj rzucać w oczy. Po kilku godzinach grania ma się wrażenie, że już wszystko się widziało, a nowe poziomy nie pozwalają na dobrą zabawę, bo ile razy można przechodzić przez podobne pomieszczenie mordując roboty w podobnym kolorze?

Smash TV, Circuit Breakers, recenzja, review, Xbox One
Trudno oprzeć się wrażeniu, że twórcy zerżnęli Smash TV, a nie inspirowali się klasykiem z automatów

Dodatkowo wiedząc, że gra wzoruje się na Smash TV nie da się nie zauważyć, że Circuit Breakers użyło Smash TV do czegoś więcej niż tylko inspiracji i o ile gra z automatów była nieco bardziej ociężała i wyglądała gorzej, to wrażenia z rozgrywki są podobne, zarówno jeśli chodzi o rozgrywkę, jak i wygląd. Kolejne małe, zamknięte pomieszczenia nie pozwalają na rozwinięcie skrzydeł graczom, którzy będą biegać w kółko zgarniając punkty.



Gra została dostarczona przez Excalibur Games

Recenzent spędził w grze około 4 godzin, zdobywając 3 osiągnięcia i potrzebując znacznie więcej czasu i umiejętności, żeby zdobyć całą resztę...

6.2
Dźwięk:
6
Grafika:
5.5
Rozgrywka:
7

Leave a Reply