Gra Recenzja

Zaczynam doceniać wizję low-poly – recenzja Breakneck City

Renegade Sector Games dało nam hity takie jak Vesuvian Vengeance, Ninja Outbreak i oczywiście Thunder Kid: Hunt for the Robot Emperor. Pisałem ostatnio o tej grze i nie wypowiadałem się o niej zbyt przychylnie. Była mocno ograniczona. Teraz mam nieco inne zdanie o całej koncepcji, gdy zagrałem w Breakneck City.

Rozumiem wizję

Breakneck City, Xbox One, Xbox Series X|S, recenzja, review
Poziomy są fajnie zaprojektowane. Korzystają z grafiki low-poly, albo są prostymi spritami 2D. Iście nostalgiczne połączenie.

Breakneck City to nawalanka low-poly. Renegade Sector Games specjalizuje się w takich właśnie grach. Jest to jednak gra w nieco innym stylu niż wspomniany wcześniej Thudner Kid. Mam wrażenie, że tam wszystkie elementy otoczenia były prostsze. Tutaj mamy zaskakująco szczegółowe modele postaci, chociaż liczbę poligonów można liczyć w Breakneck City na palcach. Jest to styl, który zapewne nie przypadnie wielu osobom do gustu. Gra ma jednak cechę, która ją ratuje na wielu płaszczyznach. Jest zaskakująco szczegółowa. Jest ona zaskakująco podobna do Mayhem Brawler, mimo nie dzielenia niemalże niczego poza mechaniką rozgrywki. Idąc przez kolejne poziomy, spotykamy przeciwników, znajdujemy upuszczone bronie i podnosimy jedzenie, żeby się wyleczyć. Otoczenie charakteryzuje się zaskakującą interaktywnością. Można kopnąć krzesło w kierunku przeciwnika, sprawiając, że na nim usiądzie. Da się rozwalić rurę, parząc przeciwników. Przyprzeć ich do barierki, powodując upadek z wysokości. Gra charakteryzuje się rozbudowanymi mechanizmami rozgrywki. To dobrze, bo fabuła…

Fabuła niemalże nie istnieje

Breakneck City, Xbox One, Xbox Series X|S, recenzja, review
Walka z wieloma przeciwnikami to nie problem. Da się zaatakować każdego jednocześnie, chociaż w chaosie nie jest trudno oberwać.

Powiedzenie, że fabularnie gra kuleje to straszne niedopowiedzenie. Fabuły w grze niemalże nie ma. Są  jakieś dialogi i motywacja, żeby dorwać szefa wszystkich szefów, ale sposób, w jaki wszystko jest przedstawione, dyskwalifikuje  ją. Zaczynamy od krótkiego dialogu wprowadzającego nas w sytuację. Później jest już tylko gorzej, bo przejście między poszczególnymi poziomami to dosłownie dwie lub trzy kwestie. Można je podsumować następująco: patrz na to, o nie oni (czynność) w (miejsce), biegnijmy tam. Nie jest to wciągające, ale przynajmniej pozwala nam domyślać się, kto jest naszym kolejnym celem. Breakneck City o dziwo nawet niekoniecznie potrzebuje fabuły. Zanim się rozpędzimy, gra się już kończy. Przejście jej powinno zająć nam około 2-3 godzin, podczas gdy zdobycie wszystkich osiągnięć wymaga przejścia pierwszych 3 poziomów.

Hej, czemu nie?

Breakneck City, Xbox One, Xbox Series X|S, recenzja, review
Początkowo przeciwnicy są łatwi do pokonania. Z czasem zaczynają jednak blokować albo kontratakują. Dalej są broni, miecze i jeszcze więcej punktów zdrowia.

Wizja low-poly nie przemawiała do mnie z początku, jednak jest coś przyjemnego w patrzeniu na minimalistyczne modele postaci. Może to też kwestia tego, że nie każda implementacja jest odpowiednia. Thunder Kid wydawało się ograniczone, a Breakneck City nie jest. Walka jest prosta. Jednym przyciskiem uderzamy pięścią, drugim kopiemy. Jest skok i ataki z powietrza, ale to wszystko. Istotnym elementem gry jest jednak otoczenie. Nie tylko bar, który pozwoli nam odetchnąć od ataków przeciwnika, jeśli przez niego przeskoczymy. Znaczenie ma też losowe krzesło, które pozwoli nam rozprawić się z bossem, czy niewinnie wyglądający hak na mięso, na którym może zawisnąć przeciwnik. Breakneck City jest zaskakująco rozbudowaną i przyjemną grą. Nieważna już, że fabuły równie dobrze mogłoby nie być, a główny przeciwnik to członkowi Ultragangu. Mało to zmyślne, ale zaskakująco przyjemne i dość tanie, a to zawsze plusy!

Grano na Xboksie Series X

Breakneck City to kolejna gra od Renegade Sector Games, która ukazała się ostatnio na konsolach dzięki eastasiasoft. Tym razem zaserwowano nam nawalankę low-poly, której fabuła kuleje, ale mechanika jest zaskakująco rozbudowana. Gra została dostarczona do celów recenzenckich przez wydawcę gry.

6
Breakneck City:
6

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.