Zaczyna się rok 2020, co każdy z nas wie, lub czuje. Nowy rok to nowe szanse i nowe możliwości, więc też czas na zmiany. Jak co roku i na blogu będzie kilka nowych zmian, które mają za zadanie zwiększenie przyjazności platformy, a także podniesienie znaczenia bloga. Dziękuję wszystkim, którzy przeczytali na moim blogu jakiś artykuł i zapraszam do dalszych odwiedzin.
Newsy
W nowym roku planuję publikować newsy ze świata gier. Forma nie jest jeszcze znana – możliwe, że będą publikowane jako krótkie wpisy (do 100 wyrazów) streszczające informacje prasowe, publikacja prasówek, albo podsumowanie dnia. Ilość też pozostaje kwestią. Na razie problem jest przesunięty w czasie z uwagi na przerwę świąteczno-noworoczną.
SSL

Z uwagi na to, że mój host (którego nie polecam) – Hekko – używa metod, które uniemożliwiają skorzystanie z darmowego szyfrowania stron internetowych zapewnianego przez Let’s Encrypt, zmuszony byłem zapłacić haracz i kupić od nich komercyjne szyfrowania. Niestety brak swobodnego dostępu do rekordów strony i aktualizacja, która zajmuje ponad 24 godziny sprawia, że automatyczny system wydający certyfikaty zawsze wygasa. Tym niemniej, od nowego roku strona korzysta z protokołu SSL i nazwę domeny poprzedza https://.
Basic Attention Token

Ponieważ w końcu udało mi się uzyskać certyfikat SSL, możliwe jest też włączenie strony do programu Basic Attention Token stworzonego przez Brave. Brave to ciekawa przeglądarka, która oferuje wbudowanego adblocka w formie Brave Shield – zintegrowanego elementu przeglądarki, który aktywnie blokuje rzeczy takie jak skrypty, reklamy i trackery. Przeglądarka chwali się mniejszym obciążeniem zasobów komputera oraz znacznie większą prędkością działania, ale w głębi serca nadal jest podobna do Chrome, ponieważ bazuje na Chromium.
Zachęcam do używania przeglądarki i pobrania jej przy użyciu mojego linku referencyjnego.
Nowy sposób oceny
Nie mogło obyć się też bez zmian w kwestii ocen na stronie. Od stycznia zostanie wprowadzony nowy system, który znacznie uprości system oceniania. Zostaną usunięte kategorie, a ocenę będzie dostawała bazowa gra lub zawartość dodatkowa w przypadku DLC i ocenianych aktualizacji. Niestety używanie systemu składowych sprawia, że niektóre gry dostają zawyżone oceny, tylko dlatego, że mają ładny dźwięk lub dobrze wyglądają. Nie pomogła też dodatkowo wprowadzona kategoria „Błędy”, która miała być czynnikiem nagradzającym gry za płynność i dopracowanie, jednak okazało się, że wprowadziło to jeszcze wyższe oceny, ponieważ przyjęty system odejmowania ocen za poszczególne błędy sprawił, że chyba najniżej oceniona gra miała za błędy ocenę 7/10, podczas gdy większość mieściła się w przedziale 9-10/10. Teraz ocena będzie subiektywną opinią recenzenta, a podczas recenzji dodatku lub aktualizacji recenzent powoła się na wynik bazowej gry (jeśli była recenzowana) lub wynik na OpenCriticu (w przypadku braku wcześniejszej recenzji gry bazowej), a także oceni dodatkową zawartość.


Xbox One X

Aha, no i na stanie znalazł się nowy Xbox One X, niestety nie PlayStation 4, czy Switch, co zwiększyło by gamę recenzowanych gier, ale w moich oczach jest go dobre usprawnienie. Możecie oczekiwać artykułów na temat Xboksa One X i tego, czy w 2020 roku warto go kupić, skoro Xbox Series X został zapowiedziany na końcówkę tego roku.