Gry Recenzja

Ridiculous Marathon

Game Troopers zawsze lubiło moje wypowiedzi na Twitterze, ale jak napisałem, że Ridiculous Marathon to najgorszy z najlepszych w kategorii endless runnerów, to z jakiegoś powodu nie było retweetowanie i lubienia mojej wypowiedzi? Dlaczego? Najgorszy z finalistów nadal jest lepszy od większości.

Ridiculous Maraton to gra stworzona przez CreamaGames – hiszpańskiego niezależnego twórcę dość kolorowych gier na komórki. Jak każdy inny endless runner polega na kręceniu jak najwyższych wyników i na chwaleniu się na tablicach rekordów. Gra jest wyposażone oczywiście we wszystko, co darmowa gra tego typu powinna mieć. Ma reklamy i możliwość usunięcia ich za pieniądze. Ma pomniejsze, powtarzające się zadania, żeby podczas biegania się nie nudziło. Ma walutę premium, która jak często się zdarza jest zupełnie bezużyteczna. Ba także boosty, możliwość ich ulepszenia za złote monety, które zdobywamy w grze. Ma także możliwość podwojenia ich zdobywania, jeśli zapłacimy. Osobiście nigdy bym nie zapłacił 21 złotych za tę możliwość, ale cóż, ktoś na pewno to zrobił.

wp_ss_20160526_0001

Jeśli chodzi o te aspekty, to nie jesteśmy w stanie powiedzieć, czy gra jest zła, czy dobra. Analizę trzeba zacząć dopiero po zaczęciu biegu. I teraz będziemy mieli dwie obserwacje. Ta gra to jest dymiąca kupa gówna, po której biega spora chmara robaczków. Drugą jest, że właśnie grasz w prawdopodobnie najbardziej responsywną grę, którą widział świat.

Co do pierwszego, to tak, jest to prawda. Gra wygląda brzydko, całość trasy składa się z posklejanych sekcji. Czasami widać nawet, że dwie sekcje nie powinny być koło siebie. I jasne, że większość gier tego gatunku nie wygląda najlepiej i tworzy trasy tak samo, ale podczas grania w Despicable Me: Minion Rush albo Lara Croft: Relic Run nie da się tak szybko znudzić, ponieważ gra cały czas rzuca nam kłody pod nogi. Po pewnym czasie grania w Ridiculous Marathon zaczynasz automatycznie przesuwać palcem po ekranie, bo wiesz co ciebie czeka za tą przeszkodą. Pozwala to z czasem kręcić naprawdę dobre wyniki, nawet bez używania boostów +5 do mnożnika wyniku i mnożnika wyniku x2.

wp_ss_20160529_0002

Jakby tego było mało, to elementy z których zbudowana jest trasa nie są do siebie dobrze dopasowane. Niejednokrotnie zdarzało się, że kończyłem grę, ponieważ uznała ona, że podczas zmiany linii spadłem z jednej kłody pod drugą. Niejednokrotnie zdarzało się, że podczas zmiany pasa wpadałem pod ciężarówkę, a powinienem był się od niej odbić. Niejednokrotnie wpadałem pod ciężarówkę i przeżywałem, ponieważ jakimś cudem pominąłem czujniki kolizji z tą teksturą. Wielokrotnie też ginąłem w momencie kupienia kolejnej próby, ponieważ gra uznała, że bieg zacznę w ciężarówce, kłodzie, albo centymetr przed barierką. W takiej sytuacji wydajesz kamyki na ożywienie i giniesz od razu. Na szczęście masz tyle prób, za ile jesteś w stanie zapłacić. Te próby to też kolejny niewypał. Każą za nie płacić kamieniami szlachetnymi, które są zieloniutkie i na pewno nie są diamentami, chyba?. Ich problem jest taki, że mamy ich nadmiar. Podczas dość długiego okresu w którym grałem zebrałem ich ponad 200, co byłoby dużą liczbą, gdyby, jeden, miały jakąkolwiek wartość, dwa, koszt ożywienie naszego biegacza nie był kolejnymi potęgami dwójki.

A wszystko to traci nieco na znaczeniu, gdy faktycznie pogramy chwilkę i dojdziemy do wniosku, że żadna gra nie reaguje tak dobrze jak ta. Ile razy zdarzyło się, że przez animację traci się życie w innych endless runnerach? Cóż, sporo. Tutaj tak nie ma. Nie wiem, czy to przeoczenie, czy tak miało być, ale ta gra nieco ignoruje animacje i po prostu pozwala wykonywać ruchy. Nieważne, że przed chwilka zaczęła się animacja spadania, nie ma problemu z wyskoczeniem w górę. Robisz wślizg? Wykonanie ruchy w lewo, a potem szybki wyskok i kolejny wślizg to nie problem. Ilość akcji na sekundę w tej grze jest niesamowicie duża.

To wszystko sprawia, że niesamowicie uwydatniona zostaje kwestia bicia rekordów, pokonywania kolejnych minut z podnoszącą się poprzeczką najlepszego osobistego wyniku. Byłoby nawet lepiej, gdyby leaderboardy działały jak powinny.

50HApple   50HGoogle   50HMicrosoft

Najgorszy z najlepszych endless runnerów

Gra była uruchamiana na Nokii Lumii 925 asadas zzz

6.7
Dźwięk:
7
Grafika:
5
Rozgrywka:
8

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.