Gry Recenzja

Recenzja NEO Scavenger w wersji mobilnej

NEO Scavenger

NEO Scavenger to z jakiegoś powodu gra, która jest wysoko oceniana. Jacyś szaleńcy dają jej same pozytywne oceny, pomimo tego, że na pierwszy rzut oka wydaje się koncepcją zbyt prostą i zbyt uproszczoną, żeby grało się w nią dobrze. Wersja mobilna NEO Scavenger potwierdza w stu procentach moje wstępne wrażenia.

NEO Scavenger
Dokładnie tak wygląda interfejs gry na komórkach, średnio to wygląda…

Pierwszą rzeczą, która mnie zaskoczyła, to fakt, że menu było malutkie. Było to też pierwsze ostrzeżenie, że coś może z grą być nie tak. Twórcy nie stworzyli nawet menu dla wersji dotykowej tej gry! Druga dziwna rzecz? Możemy dowolnie przybliżać i oddalać menu, jak zdjęcie, czy stronę internetową w przeglądarce. Moje zaskoczenie zostało niedługo zastąpione przez rozczarowanie, ponieważ po rozpoczęciu nowej gry miałem do czynienia z malutkim ekranem tworzenia postaci, gdzie możemy wybrać tylko jakie cechy ma. Jedyna ciekawa rzecz, to fakt, że mamy do wykorzystania pulę punktów, z której zabiera każda pozytywna cecha, a do której dodaje każda negatywna cecha postaci. Chcemy ślepego twardziela? Możemy dosłownie go stworzyć. Jest to co prawda uproszczony system znany z gier takich jak Fallout, ale mimo wszystko był ciekawym elementem, chyba jedynym w tej grze. Samo menu jest ewidentnie nieprzystosowane do dotyku. Może dalej będzie inaczej?

NEO Scavenger
Wybory są związane ze zdolnościami i jest „żadne z powyższych”, która daje to samo

Ale nie. Niestety gra została żywcem wyciągnięta z PC i wrzucona do App Store i Google Play. Jest to najleniwsze rozwiązanie, jakie kiedykolwiek widziałem. To tak, jakby średnio genialny port Colin McRae Rally (swoją drogą usunięty przez wydawcę ze sklepu) wymagał podłączenia klawiatury poprzez OTG. Tutaj jednak przydałaby się myszka i ekran znacznie większy od 5,5 cala. Po wejściu do gry, okazuje się, że jest to kiepsko wyglądająca gra survivalowa, w której podobno mamy dowiedzieć się co się z nami stało i kim tak naprawdę jesteśmy. Posiada ona wiele mechanik, które są zupełnie niewytłumaczone, nie wiadomo jak je wykorzystać, i czy ich istnienie jest podyktowane naszymi domysłami, czy one faktycznie są zaimplementowane. Problem, który spotkałem polegał na zarządzaniu ekwipunkiem. Pomijając już rozmiar interfejsu, bo to ciągły problem, mamy do wykorzystania tylko dwie ręce, co byłoby ok, gdyby nie fakt, że znajdujemy kupę, na pierwszy rzut oka, przydatnych przedmiotów i musimy je zostawiać, ponieważ nie wiemy, czy w ogóle będą użyteczne. Sterta kamieni? Łee… Wezmę drąg. A tu się okazuje, że kamienie są dużo lepszą bronią. Kto by pomyślał?

NEO Scavenger
Walka jest dość dziwna i czasami trudno ogarnąć co się dzieje

Są jeszcze takie rzeczy, jak miernik naszego głodu, pragnienia, czy wyziębienia, co byłoby ok, bo pierwsze dwa są całkiem proste do ogarnięcia, ale ten ostatni to dla mnie czarna magia. Cały czas wskaźnik spadał, nieważne czy byłem w mieście, lesie, w polu, czy walczyłem, i jak byłem ubrany. Przydałoby się jakieś proste wytłumaczenie koncepcji, pokazanie nam, że są takie rzeczy jak amunicja, ogień, czy cokolwiek innego, co jest niezbędne do przeżycia. I Am Alive pięknie pokazywało to w pierwszym poziomie gry. Hej, masz ograniczoną wytrzymałość, zobacz co się stanie, jak zejdzie do zera. A tu masz pistolet, bez naboi, ale musisz sobie poradzić. Tutaj nie ma niczego takiego. Znalazłem broń, która była bezużyteczna, bo przez cały czas grania nie znalazłem amunicji, zamarzłem, bo nie wiedziałem jak się ogrzać. Zatłuczono mnie na śmierć, bo nie miałem pojęcia jak obsługiwać panel interakcji z innymi postaciami.

NEO Scavenger
Jeśli widzisz ten ekran, to znaczy, że musisz bardzo się nudzić

W tym momencie doszedłem do wniosku, że nie da się w tę grę grać na komórce. Gdyby miała interfejs przystosowany do obsługi dotykiem, a nie myszką, gdyby deweloper chociaż trochę postarał się dostarczyć nam dobre doświadczenie na komórkach i tabletach, to byłbym w stanie jeszcze raz rozważyć to, co napisałem, bo gra nie wydaje się aż taka tragiczna, a wszystkie pozytywne oceny muszą się skądś brać. Tymczasem na komórkach granie jest katorgą, a gra na chwilę obecną nie jest warta waszego czasu. Mojego też nie była i żałuję, że w ogóle zajmowała miejsce na mojej komórce.

Gra została udostępniona przez Blue Bottle Games

Recenzent gram w NEO Scavenger przez około 2 godziny, próbując pozostać przy zmysłach

3.3
Dźwięk:
4
Grafika:
4
Rozgrywka:
2

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *