Gry Recenzja

Recenzja Lilith-M

Lilith-M

Jakiś czas temu Microsoft wszedł na rynek chiński z Xboksem One. Był to wielki dzień na tego kraju, a Microsoft, żeby zwiększyć możliwości współpracy i wydawania gier na nowym rynku stworzył E-Home Entertainment Development wraz z lokalnym gigantem Oriental Pearl Media. Ich druga wspólnie wydana gra to Lilith-M.

Lilith-M
Lilith to główna bohaterka gry, której zawdzięczamy połowę tytułu Lilith-M

Lilith-M to gra, która została wyprodukowana przez chińskich specjalistów od zagadnień związanych z VR-em. Tym razem znacznie mniej wirtualnej rzeczywistości, a znacznie więcej myślenia. Kontynentalne azjatyckie tytuły mają jednak spory problem. Z pominięciem tytułów, które robione są przez duże studia takie jak Ubisoft, to generalnie nie ma żadnych funduszy, więc tytuły są nieco ograniczone. Lilith-M ma tak samo. Jest to bardzo prosta gra o bardzo prostej mechanice, która nie wnosi nic do gatunku gier logicznych. Czy to znaczy, że jest to gra zła? Jasne, że nie, ale pozostawia pewien niedosyt. Gry przyzwyczajają nas do bycia rewolucyjnymi, a te które nie są, lądują na Steamie do kupienia za jednego dolara, czy jedno euro. Lilith-M kosztuje 10 razy więcej, oferuje niewiele, ale nie jest dostępne w Polsce! Wszystko ma swoje plusy.

Lilith-M
A to jest M, robot, pomocnik, oraz postać, której zawdzięczamy M w tytule

Lilith-M jest grą logiczną, jak już wspomniałem, której mechanika nie jest zbyt skomplikowana. W grze kontrolujemy dziewczynkę imieniem Lilith i robota imieniem M. Problem, i cały pomysł gry, polega na tym, że kontrolujemy ich jednocześnie. Lilith znajduje się po lewej stronie ekranu, a M po prawie. Każde z nich znajduje się w pomieszczaniu o różnej konfiguracji przeszkód i śmiercionośnych zabawek, ale niezmiennie każdy pokój ma układ 7×7 kwadratów. Powoduje to, że musimy zwracać uwagę na obie postacie jednocześnie, co nie jest trudne dopóki nie trafimy na przeszkody, gdzie liczy się wyczucie czasu, a sam czas nas nie goni. Zdarzało się, że w wyniku złego zgrania w czasie kończyłem tor przeszkód z kilkoma sekundami na liczniku, co jest wymagane do zaliczenia wszystkich poziomów w perfekcyjnym stopniu. Prawdę powiedziawszy, to nie ma tutaj wiele więcej. Gra jest po prostu zbiorem poziomów o dokładnie takiej samej mechanice i nawet nie rosnącym poziomie trudności, a złożoności.

Lilith-M
Poziomy nie zmieniają się za bardzo. Z czasem dodawane są tylko kolejne elementy

Graficznie też nie jest genialnie. Gra na pierwszy rzut oka nie ma żadnego konkretnego stylu graficznego. Wygląda raczej jak gra wyjęta rodem z folderu podpisanego jako „demo” jednego z popularnych kreatorów gier. Dźwięk jest natomiast niesamowicie minimalny. Mamy rzecz jasna dźwięki menu, elementów na naszej niewielkiej planszy, ale zdecydowanie najciekawszym elementem jest ścieżka dźwiękowa, która leci w tle. Muzyka jest bardzo łagodna, i dobrze się jej słucha z uwagi na wspomnianą ubogą paletę dźwięków.

Lilith-M
Wybór poziomów równie dobrze może być piętnastoma pustymi kratkami

Nieco smutne jest to, że Lilith-M to najsłabsze dzieło swoich twórców. Niemalże każda ich gra, to albo koncept, albo całkiem ciekawa i dobrze wyglądająca gra wykorzystująca VR. Z niecierpliwością czekam na E-Home Entertainment Development, żeby wydało grę naprawdę wartą swojej ceny i uwagi. Na pewno jest wielu twórców w Chinach, którzy by chętnie pokazali swoje działa światu, a którzy nie robią interesów z wielkimi wydawcami. Tymczasem Lilith-M to nie jest gra wystarczająco interesująca, żeby zachęcić do zakupu za taką cenę. Moim zdaniem trzeba mierzyć siły na zamiary, a nie trzymać się sztywno branżowego standardu podziału gier na $9,99 i $14,99. Czasami taka gra wydana za połowę ceny odniesie większy sukces. Chciałbym, żeby Lilith-M to była właśnie taka gra, gra, której wydawca spojrzy na nią i przełoży jej potencjał na cenę.

Gra została udostępniona przez E-Home Entertainment Development

Recenzent spędził w grze 4 godziny, zdobywając wszystkie 21 osiągnięć, ginąc sporo razy i ostatecznie zdobywając wszystkie zębatki w grze!

6.8
Dźwięk:
8
Grafika:
6
Rozgrywka:
6.5

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *