Gry Recenzja

Recenzja Human: Fall Flat

Human: Fall Flat

Rzadko się ostatnimi czasu zdarza, żeby gra stworzona przez niezależnych twórców, albo wydana przez małych wydawców była na porządnym poziomie pod względem graficznym i dźwiękowym. Human: Fall Flat to propozycja od Curve Digital i No Brakes Games, która nieco przywodzi na myśl prezentację Euphoria Engine.

Human: Fall Flat
Poziomy zazwyczaj są niewielkie i dość proste do pokonania

Human: Fall Flat wita nas bardzo prostą oprawą. Wszystkie modele są bardzo uproszczone, a ich kolory zazwyczaj zamykają się w bardzo wąskiej palecie z zakresie jednego poziomu, chociaż nawet paleta kolorów gry nie jest zbyt duża. Jeśli chodzi o dźwięk, to ten też jest minimalny, nie ma w niej zbędnych głosów, muzyka jest bardzo łagodna i cicha, idealnie wpisuje się w klimat tej gry, pomimo zdecydowanie niskiego nakładu włożonego w jej wykonanie. Gdy już skończymy podziwiać kojące dźwięki fortepianu, rozpościera się przed nami niewielki poziom, który służy nam jako samouczek, który nauczy nas podstaw poruszania się, interakcji z obiektami, a także sposobu myślenia wokół którego został stworzony ten tytuł. Human: Fall Flat jest bowiem nieco inną grą niż większość. Kontrolujemy w niej nie tyle postać, co jej ciało. Nieco przypomina to manekina do testów zderzeniowych przeniesionego do wspomnianej prezentacji Euphoria Engine. Jest to biała humanoidalna plama, która może stracić wszystkie kości po naciśnięciu jednego przycisku.

Human: Fall Flat
Raz na jakiś czas te poziomy stają się jednak duże i nieco bardziej złożone

Bob, bo tak nazywa się nasz bohater, ma wiele możliwości w świecie, w którym jest osadzony. Jak zaznaczają twórcy w materiałach promocyjnych, Bob może pchać, Bob może ciagnąć, Bob może kopać, Bob może nosić, Bob może się wspinać. A wszystko to dzięki kontrolowaniu kończyn i reszty ciała postaci. Muszę przyznać, że początki z takim sterowaniem są dość trudne. Pominąłem zupełnie nagrania wideo, które zostały przygotowane dla nas, żeby nauczyć nas podstaw, więc musiałem wszystko wykombinować sam. Przyzwyczajenie się do kontrolowania rąk dość mało zwinnej postaci zajęło mi prawie cały poziom, bo faktycznie można robić sporo. W Human: Fall Flat dostajemy zadanie dotarcia do końca poziomu, a poza tym nic nie jest nam powiedziane.Trzeba znaleźć odpowiedni sposób ustawienia konkretnych przedmiotów, tak żeby można było skoczyć z jednego na drugi, czy ciągnąć przez cały poziom kable, żeby podłączyć coś do źródła energii. Poziomy nie są jednak trudne, chyba, że gramy sami.

Human: Fall Flat
Gra pozwala nam dostosować wygląd postaci, którą gramy

Human: Fall Flat oferuje nam bowiem coop, który znacznie ułatwia każdy poziom. Te przedmioty, które trzeba ustawiać w odpowiednich miejscach? Zupełnie do pominięcia w rozgrywce z partnerem. Jeden z graczy może wskoczyć na wózek, drugi gracz przeciąga go w odpowiednie miejsce, a potem pierwszy gracz wciąga drugiego gracza na wózek. Żałuję tylko, że to doświadczenie musiałem obejrzeć w Internecie. Brak drugiego kontrolera sprawia, że wiele gier posiada zubożałe doświadczenia. W Human: Fall Flat najprzyjemniej gra się właśnie w coopie, szczególnie że gracze wcale nie muszą współpracować, mogą się ścigać, mogą sobie przeszkadzać, wszystko jest możliwe, bo w grze jest bardzo mało ograniczeń. Nawet śmierć, czyli spadek z platformy na której znajduje się zagadka, nie jest okupiony żadnymi konsekwencjami. Postać, która spada w dół z platformy nagle pojawia się nad nią i spada w okolicy drugiego gracza, czy miejsca, z którego gracz spadł.

Human: Fall Flat
Niektóre poziomy rzucają nam wyzwanie nie tylko logiczne, ale też testują cierpliwość

Human: Fall Flat to naprawdę przyjemna gra. Chyba najlepszym elementem nie jest kojąca muzyka, nie jest pokonywanie poziomów, ale idealny balans między rozgrywką samemu, i w parze. Mało jest gier, które są dobrze wykonane pod względem kooperacji. Większość gier, które obecnie pozwalają na rozgrywkę w kilka osób karze graczom stanąć przeciwko sobie. Nie mogę się doczekać zagrania w Human: Fall Flat ze znajomymi. Czy warto po grę sięgnąć? Jasne, że tak!



Gra została udostępniona przez Curve Digital

Recenzent spędził w grze 5 godzin, zdobywając 34 osiągnięcia, i nadal zastanawiając się ile czasu zajmie mu przejście gry w jednym podejściu, żeby zdobyć wszystkie osiągnięcia...

7.3
Dźwięk:
7
Grafika:
6.5
Rozgrywka:
8.5

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.