Gry Recenzja

Recenzja Alteric

Alteric

Pamiętam jak lata temu oglądałem jak Michael z Rooster Teeth grał w Impossible Game dostępną w Xbox Live Indie Games. Potem grałem nieco w Thomas Was Alone, genialną grę bazującą na podobnych zasadach. Teraz miałem okazję zagrać w Alteric, nieco mroczne połączenie obu tytułów. Easter Egg gratis*!

Alteric
Pierwszy poziom powtarza się wielokrotnie w coraz to bardziej zabójczych kombinacjach

Kolejna „mini-gierka” od Sometimes You nie pozwoli nam na zdobycie 1000G, platynki, czy po prostu zdobycie wszystkich osiągnięć w ciągu 15 minut. Oj, nie. Tym razem gra wyprodukowana przez niewielkie rosyjskie studio Goonswarm zabierze nas na dłuższą przygodę z kwadratem o nieznanym imieniu. W Alteric nasze zadanie jest proste – dotrzeć do końca poziomu. Cały bajer polega jednak na tym, że twórcy poziomów nieco natrudzili się, żeby uprzykrzyć nam życie. O ile początkowe poziomy są dość proste i zazwyczaj polegają na drobnym skoku, czy po prostu wymagają od nas sunięcia w lewo, to z czasem zaczynają pojawiać się kolejne stopnie złożoności. Nie musimy długo czekać na świat zmieniający się w zależności od barwy tła niczym w Hue (chociaż tutaj są dostępne tylko dwie barwy), czy pierwsze poziomy, gdzie goni nas czas. Będziemy też musili mieć nieco szczęścia i wyczucie czasu, ponieważ w grze są poziomy, które trudno będzie przejść nam tylko z jednym.

Alteric
Walka z bossem jest dość prosta. Wymaga wciśnięcia przycisku na głowie i bokach

O ile oprawa graficzna jest całkiem prosta, to idealnie wpasowuje się w ten typ rozgrywki. Wspólnie ze wspomnianymi Thomas Was Alone i Impossible Game Alteric tworzy wizualny pierwowzór prostych gier platformowych z figurami geometrycznymi w roli głównej. Co prawda nie ma tutaj tak barwnych postaci jak Thomas i spółka, ani też poziomy nie są niczym rodem z Impossible Game, ale cała reszta pozostaje niezmieniona. Poruszamy się po prostych graficznie poziomach, których poziom złożoności ciągle wzrasta. Jedne poziomy są jednak znacznie trudniejsze od innych. Jednym z najtrudniejszych jest dla mnie poziom 12, za który nie bez powodu dostajemy osiągnięcie. Wymaga ono przejścia poziomu bez śmierci, ja grałem w ten minutowy odcinek ponad dwie godziny, żeby mi się udało. Problem polega na tym, że goni nas chmura duchów. Musimy trzymać się cały czas przed nimi, a one poruszają się w takim samym tempie co my. Oznacza to, że przewaga wyrobiona podczas startu musi nas starczyć na korekty spowodowane wystartowaniem w złym czasie.

Alteric
Poziom 12, moja osobista zmora, godziny frustracji i doskonalenia startu

Ale na szczęście nie każdy poziom wygląda w taki sposób. Początkowa mechanika poruszania się jest poszerzana z czasem o kolejne elementy, które urozmaicają rozgrywkę i w znaczny sposób wpływają na nasz poziom irytacji. Już pierwsze lasery, które musimy pokonać spowodują, że kilka razy powtórzymy poziom, bo trasę widać odrazu, ale wyczucie czasu i przestrzeni będzie nas często zawodzić. Odrobinkę za bardzo w prawo i zabije nas przedni laser. Nie podejdziemy wystarczająco do przodu, to zabije nas laser, przed którym chcieliśmy przed chwilką uciec. Tym niemniej gra jest jak najbardziej do przejścia, co się chwali twórcom. Łatwo z takiej gry zrobić niemożliwy tunel śmierci. Znacznie trudniej tunel śmierci ze światełkiem na końcu i jasną, choć nie prostą ścieżką do wyjścia.

Alteric
Niektóre poziomy zaczynają się dość łagodnie, żeby stopniowo zwiększać poziom trudności

Alteric to jeden z tych tytułów, który mogę polecić z całego serca, szczególnie że podczas zakupów zamkniemy się w 20 złotych. Gra jest szczególnie kierowana do fanów platformówek, ale wydaje mi się, że każdy gra niegardzący wyzwaniem znajdzie w niej coś dla siebie. Poziomów może nie jest zbyt wiele, ale pozwalają na kilka godzin dobrej zabawy. Gra jest na pewno bardziej wartościowa od większości tytułów wydanych do tej pory w ramach ID@Xbox. A jeśli wam się spodoba, to polecam także Thomas Was Alone. To tytuł dla tych, którzy od wyzwania wolą dobrą narrację i genialnego narratora.

* To kolejne osiągnięcie. Na jednym z poziomów możemy znaleźć Thomasa z Thomas Was Alone. Znajdziecie go sami, czy najpierw poszukacie pomocy?

Gra została udostępniona przez Sometimes You

Recenzent spędził w grze około 6 godzin, zdobywając wszystkie osiągnięcia i odnajdując Thomasa!

7
Dźwięk:
7
Grafika:
6
Rozgrywka:
8

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.