Gry World of Tanks Wpis

Object 252U – forteca na gąsienicach z jednym „ale”

Object 252U

Object 252U to kolejny już radziecki czołg Premium. „Object” w nazwie sugeruje, i oznacza, eksperymentalną wersję pojazdu. Został on opracowany jako jeden z konkurentów IS-6, jednak niedługo po ukończeniu projektu trafił on do archiwum. Nigdy go nie zbudowano, ale to nie jest problem na wirtualnym polu walki!

Object 252U
Object 252U dotarł na konsole w nieco osłabionej wersji. Sprawdzi się?

Tutaj zazwyczaj pojawia się notka historyczna, ale o tym czołgu nic nie wiadomo. Miał być, został zaprojektowany, ale nikt nie wie, czy by działał, a tym bardziej był zdolny do walki. Historia czołgu na konsolach jest jednak bogatsza. Trafił do nas w drugiej kolejności. Gracze na PC mogli się nim radować już od dawna, przynajmniej ci, którzy go kupili. Dla reszty był poważnym bólem głowy. Dobrze pochylony, gruby pancerz nie pozwalał się do niego dobrać od przodu. Boki też nie były aż tak łatwe do spenetrowania, bo często odbijały pociski, ale już od VI poziomu można było z nim walczyć przy użyciu amunicji Premium. Dlatego podczas premiery na konsolach czołg został wprowadzony z pewnymi zmianami. Zmniejszono grubość pancerza, szybkostrzelność, obrót, celność, a zwiększono czas celowania i celność zaraz po strzale, chociaż nie żeby ta miała znaczenie. Zanim czołg przeładuje to już dawno będziemy skupieni na celu.

Object 252U
Dobrze nachylony pancerz czasami pozwoli nam odbić pociski przeciwnika

Wszystkie te zmiany sprawiły, że z jednego z najlepszych czołgów w grze stał się dość mocno „meh”. W pierwszym wideo opisującym taktykę walki tym czołgiem widać już pierwsze oznaki inności tego czołgu. Trzeba bowiem do niego podejść wyjątkowo. Po pierwsze, nie można ustawiać się pod kątem, ponieważ przód kadłuba jest w kształcie łba szczupaka. Powoduje to, że nachylenie czołgu pod kątem 45% wystawia nasz przedni panel pancerza prostopadle do przeciwnika. Z tego powodu nowa taktyka wymaga wyjechania połową czołgu za osłonę, wystawiając na ostrzał przeciwnika jedną część przedniego pancerza zachowując kąt odbicia pocisku. Niby nie skomplikowane, ale jednak wymaga dużo myślenia, gdy niemalże każdy inny czołg wymaga wystawienia pancerza zza rogu pod kątek. Wystawienie boku też nie jest genialne, chociaż konstrukcja czołgu sprawia, że podczas strzelania w bok i tak potrzebujemy w granicach 200 punktów penetracji. Tył tak samo. Słaby pancerz, ale pod kątem takim, że lekkie i średnie czołgi VI będą miały spory problem z penetracją tych kilkudziesięciu milimetrów stali.

Object 252U
Podczas walki na topie jedynym zagrożeniem są ciężkie czołgi i niszczyciele

Taka budowa czołgu zapewnia jednak kilka minusów. Dolny pancerz sięga bardzo wysoko, co sprawia, że staje się on łatwym celem. Dla czołgów ciężkich nawet VI poziomu podczas użycia amunicji premium. Przykładem może być tutaj KV-85, ale plus dla Object 252U jest taki, że raczej nikt nie używa na tym czołgu działa z wysoką penetracją z uwagi na obcięte o połowę DPM i fakt, że i tak wszystko musi pójść po myśli kierowcy, żeby spenetrować front. Lekkie odchylenie od 90% już sprawia problemy. A więc jaka taktyka? Najlepiej w tym czołgu schować front. Mogą w tym pomóc niskie wraki, kamienie, gruz. Daje to już pewien wgląd w idealne środowisko dla tego czołgu. Źle czuje się on na terenie pagórkowatym, gdzie przeciwnik może strzelać do nas w góry albo z dołu, a także na polach, gdzie można będzie przeciwko niemu wykorzystać wolno obracający się kadłub i wieżę.

Object 252U
Czołg ustawiony nawet w zalecany sposób nie może oprzeć się czołgom wyższego poziomu

Miasto to idealne środowisko dla Object 252U. Wspomniany gruz i wraki tworzone przed sobą, brak możliwości flankowanie i wsparcie za nami sprawiają, że czołg staje się istną fortecą. Miasto jest też zalecane z powodu niskiej prędkości maksymalnej bo może nie dotrze on na pole walki ostatni, ale na pewno będziemy mogli zabijać mniej niż byśmy chcieli. Dodatkowo niska szybkostrzelność sprawia, że kończyłem gry w tym czołgu zanim oddałem 5 strzałów, szczególnie na sporych otwartych mapach. 5 strzałów, z których 3 były rzecz jasna chybione. Celność na poziomie 0,47 jest tragiczna, chociaż porównywalna z innymi czołgami radzieckimi, nijak się ma jednak do celności ciężkich czołgów francuskich, chińskich, czy amerykańskich, które co prawda mają mniejsze obrażenia, ale jednocześnie mogą walczyć celnie na znacznie większe odległości. Od nas zależy czy wolimy celność AMX M4 49, design WZ-111 Alpine Tiger, czy też przedni pancerz i obrażenia Object 252U.

Object 252U
No i nawet ta radziecka maszyna nie powstrzyma japońskich ciężkich czołgów

Dla mnie Object 252U to duża zmiana z mojego standardowego czołgu średniego. Zmiana geometrii pancerza i taktyki jest elementem utrudniającym rozgrywkę, przez co często ginąłem w pierwszych minutach walki. Z czasem jednak idzie nabrać wprawy w posługiwaniu się tym czołgiem. Czy to jest najlepszy wydatek jeśli chodzi o radzieckie czołgi ciężkie? Prawdę powiedziawszy chyba tak. Jest to jedna z tańszych maszyn, zwłaszcza gdy Fatherland/IS-3 Auto i Kirovets-1 są droższe i statystycznie gorsze od Object 252U. A jak mamy nieco więcej wolnych funduszy, to zawsze możemy kupić wersję czołgu z unikatowym malowaniem – Defendera.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.