Aktualizacja Gry Recenzja

Far Cry 5 – Tryb New Game+

Far Cry 5 – New Game+

New Game+ to wynik najnowszej aktualizacji Far Cry 5. Ten tryb pojawił się w zasadzie z nikąd, ale dodał całkiem sporo, szczególnie jeśli chodzi o wyzwanie, jednak poza tym New Game+ dodaje sporo więcej, ale jeśli chcemy doświadczyć tych dobroci, to trzeba zacząć trzecią rozgrywkę w i tak dość pustej grze.

Far Cry 5 New Game+ recenzja review
Po ukończeniu gry pojawia się nowy tryb kampanii o nazwie New Game+

New Game+ staje się dostępne po pierwszym ukończeniu gry. Gdy rozstrzygniemy już sprawy z Josephem Seedem, powita nas opcja ponownego zagrania w Far Cry 5. Szybko zostaje nam wytłumaczone co oznacza zaczęcie nowej gry. Zachowujemy nasze perki, zakupione bronie, pojazdy, ubrania, wszystkie postępy online, wykonane wyzwania. W zasadzie zachowujemy wszystko, poza postępem fabularnym. Sprawia to, że gra jest szybsza i przyjemniejsza, jednak pojawia się opcja wybrania dodatkowego poziomu trudności, który zmienia w zasadzie to, w jaki sposób musimy grać i zaczynamy zauważać błędy, które twórcy popełnili podczas kształtowania rozgrywki i kodowania gry, szczególnie w miejscach, gdzie jesteśmy nastawieni na ciężki ostrzał przeciwników. W każdym razie, po zadbaniu o wysepkę Dutcha, zostaje nam oddany świat, który jest świeży, w którym musimy wykonać wszystkie zadania, wesprzeć wszystkie organizacje ruchu oporu, a także na nowo zdobyć wszystkich pomocników.

Far Cry 5 New Game+ recenzja review
Rozgrywkę zaczynamy dokładnie tak samo, jednak z dostępem do wcześniej odblokowanych broni

Nowy poziom trudności „Infamous” sprawia, że przeciwnicy są jeszcze inteligentniejsi, bardziej wytrzymali, a także ich ataki są silniejsze. Może to nie wydawać się wiele, jednak tak nie jest, szczególnie ze względy na zwiększone obrażenia, które zadaje nam każdy z kultystów. Szczególnie widoczne jest to w krytycznych momentach, w których stajemy samotnie przeciwko większej grupie przeciwników. Takie momenty są zazwyczaj w bunkrach, podczas niektórych późniejszych misji, czy chociażby podczas ostatniej konfrontacji z Josephem. Podczas ostatniego starcia z Johnem musimy wyskoczyć z Jeepa i wsiąść do samolotu na opanowanym przez przeciwnika lotnisku, kilka razy zginąłem dlatego, że na lotnisku są przeciwnicy, których nie widać, strzelając z okien zmuszają nas do wskoczenia do samolotu. Ciekawa zagrywka i bardzo nie fair. Podczas ostatniego spotkania z Josephem stajemy natomiast przeciwko niemu i trzem przeciwnikom i na pewno zginiemy zanim ruszymy się z miejsca, ponieważ oni są gotowi do strzału, a my nie mamy nawet broni w ręku.

Far Cry 5 New Game+ recenzja review
Nowy ubiór odblokowuje się najwyraźniej tylko dla rozgrywki na poziomie Infamous, a nie dla wszystkich dalszych

Co to dodatkowych rzeczy, to mamy dostęp do nowego wdzianka (chociaż mi się nie odblokowało). Będziemy mogli przebrać się za zastępcę szeryfa Hope County, czyli w zasadzie ubranie, w którym zaczynamy rozgrywkę. Czy jest fajne? Nie. Jest to zwykła zielona koszula z oznaczeniami szeryfa Hope County. Czy jest nowe? Nie. W zasadzie trzy z czterech osób, które ratujemy z opresji w takich, czy innych okolicznościach, ma ją na sobie. Co do broni, to też opinie są mieszane. Nie ma nowych broni do zakupu w sklepie, poza nowymi broniami dostępnymi w DLC, więc albo mają na myśli nowe bronie z Dead Living Zombies, albo nowe unikatowe warianty broni, które można dostać podczas wykonywania community eventów.

Far Cry 5 New Game+ recenzja review
Zabicie VIPa jest trudne, każdy z nich zostaje powalony dopiero po kilku headshotach

Najważniejszą zmianą, którą wprowadzono, jest możliwość dalszego rozwoju postaci. Jest spora szansa, że podczas gry zdobyliśmy wszystkie perki, które były dostępne. W New Game+ mamy możliwość dalszego rozdawania punktów do poszczególnych perków. Dotyczy to tylko perków związanych z towarzyszami broni, oraz amunicją, ale one dają całkiem sporo, szczególnie jeśli chcemy przejść przez grę z wyposażeniem zużywającym amunicję, a nie pójść na łatwiznę i wykorzystać bronie z marsjańskiego dodatku. Począwszy od Boomera, na Hurku skończywszy możemy dodać po 50 punktów do każdego pomocnika, co sprawi, że będą nieco wytrzymalsi i po „śmieci” szybciej będą dla nas ponownie dostępni. Po 50 punktów możemy też dodać do każdgo z typów amunicji, bo nieco zwiększy liczbę amunicji, jaką możemy nosić przy sobie. Pozwala to na doposażenie się w niebagatelne ilości magazynków do naszych ulubionych zabawek.

Far Cry 5 New Game+ recenzja review
Ukończenie kampanii z marsjańskimi broniami jest najszybsza opcją

Generalnie mam wrażenie, że Ubisoft chciał przyciągnąć graczy na dłużej, żeby mieli okazję kupić jakieś DLC, może nieco srebra, jednak gdyby nie jedno osiągnięcie, to ja akurat byłbym bardzo mało zainteresowany. New Game+ nie wnosi do gry nic nowego, a jak wspomniałem już, gra jest pusta, w szczególności w porównaniu do Far Cry 3 i 4. Na szczęście fabułę można przejść w około 8-10 godzin, więc zdobycie osiągnięcia „Infamous” nie zajmie nam aż tak dużo czasu, chociaż momentami na pewno będzie ciężko, wręcz będzie nam się chciało porzucić grę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.