Gry Recenzja

Recenzja DragoDino

Recenzja DragoDino Review

DragoDino to bardzo miła platformówka 2D, która nie jest najdłuższa, wymaga wielokrotnych przejść, a także budzi pewne zastanowienie w graczy, który może zacząć uważać, że ktoś znacznie młodszy powinien grać w tę grę. DragoDino jest idealną propozycją dla młodszych graczy z uwagi na swoją stylistykę i rozgrywkę.

DragoDino Review Recenzja
Tła poziomów są ładnie namalowane, a same poziomy są generowane losowo…

DragoDino może pochwalić się nie tylko swoją słodką grafiką, albo relatywnym rozbudowaniem i wieloma mechanikami, które są raczej rzadkie w tego typu grach. Platformówki zazwyczaj skupiają się na samym przechodzeniu poziomów , zbieraniu wszystkiego co znajdziemy i ewentualnym biciu czasów. Zazwyczaj jednak brakuje w nich dodatkowych aspektów rozgrywki jak bonusy, ukryte poziomy wewnątrz właściwych poziomów, czy zbieractwa walut. A w dodatku mamy 2-osobowy co-op. Jasne, można znaleźć tytuły, które zawierają jeden lub dwa elementy, ale nie takie, który obejmie je wszystkie. Spelunky, Rayman, czy Giana Sisters są dobre, ale jednak w gruncie rzeczy są bardzo proste. DragoDino bierze to, co jest w nich najlepsze, a potem dodaje jeszcze coś od siebie, zachowując przy tym bardzo przyjazną otoczkę. Jednak odseparowane mechaniki nie stworzą spójnej całości, jeśli ktoś nie usiądzie nad grą i nie pomyśli nad jej elementami i jak one ze sobą współgrają.

DragoDino Review Recenzja
… Twórcy gry jednak przesadzili nazywając ją ‚roguelike’. Nie jest.

Gra została podzielona na 8 poziomów, przetykanych walkami z bossami. Opowiadają one historię poszukiwań zaginionego jajka DragoDino. Grę zaczynamy jako ojciec – Bob – lub matka – Lola. Poziomy nie są trudne, wymagają jedynie nieco cierpliwości i znajomości przeciwników. Walkę i eksplorację znacznie ułatwia partner w co-opie, jednak nawet rozgrywka na poziomie Hardcore nie jest taka trudna. Jedyna różnica między nim, a trybem normalnym, to fakt, że mamy tylko jedną szanse na pokonanie poziomu. Jest to utrudnienie, ponieważ osoboście często ginąłem z powodu własnej nieuwagi, a nie tego, że przeciwnik był za silny. Tryb normalny pozwala na zapoznanie się z grą, co polecam. Rodzajów przeciwników przybywa wykładniczo z poziomu na poziom, a niektóre są początkowo nieprzewidywalne. Może się okazać, że przeciwnik, który patroluje kładkę na nasz widok zacznie szarżować. Jeśli nie jesteśmy gotowi na unik, ucieczkę lub kontratak, to stracimy jeden punkt życia, lub zginiemy.

DragoDino Review Recenzja
Walka z bossem to głównie twarda szkoła unikania

Wraz z postępami w rozgrywce możemy odblokować więcej smoczków, jednak dla mnie główną różnicą jest wygląd. Co prawda różnią się one jeszcze punktami życia, ale takie cechy jak ciężar smoka, czy jego szybkość nie wpływają na rozgrywkę w żaden sposób. Po prostu nie ma w niej momentów, w których te cechy miałyby znaczenie. W zależności od tego z czyjej perspektywy spojrzymy na grę, to będziemy mogli mieć różne wnioski co do zaistniałej sytuacji. Ponieważ uważam, że jest to gra kierowana raczej do dzieci, z uwagi na stylistykę, tempo i znaczną pobłażliwość względem gracza, to nie jest to złe. Z drugiej strony ogranicza jednak rozgrywkę w znaczny sposób.

DragoDino Review Recenzja
Za zdobyte podczas poziomów monety możemy kupić ulepszenia, boosty, i odzyskać zdrowie

Jeśli jesteśmy dodatkowo zainteresowani osiągnięciami, to gra w bardzo nietypowy sposób chce nas zachęcić do wielokrotnej rozgrywki. Okazuje się, że dostajemy osiągnięcia nie tylko za ukończenie gry na poziomie normalnym i hardkorowym, ale także za ukończenie każdego poziomu w trybie kooperacji z innym graczem, a także za pokonanie bossów za pomocą danego smoka. Jest to dziwne, ponieważ w grze takich rozmiarów powinno być maksymalnie 20 osiągnięć, a mamy aż 43. Jako osoba lubiąca osiągnięcia, jestem za, jednak nie mogę oprzeć się wrażeniu, że zdecydowana większość z nich jest zupełnie bez sensu.

DragoDino Review Recenzja
Co-op odbywa się na podzielonym ekranie, co budzi we mnie mieszane uczucia. Jeden ekran wygląda schludniej

DragoDino to gierka za skromne 35 złotych (43 na PC), która wydaje się być idealnym wyborem dla dziecka. Szczególnie, jeśli posiadamy Nintendo Switch, które owo dziecko będzie w stanie unieść i usiąść gdzieś w rogu pokoju z dala od dorosłych. Za ponad 30 złotych dostajemy na oko 6 godzin rozgrywki, jeśli chcemy zdobyć wszystko i zobaczyć wszystko co gra ma do zaoferowania. DragoDino to nie jest tytuł, który można polecić fanom platformówek, to nie jest dobra gra pod tym względem, sterowanie nieco pływa i jest wielce nieprecyzyjne, więc jako platformówka dla profesjonalistów odpada już podczas tutorialu. Ma jednak wiele innych cech, które pozwolą innym osobom cieszyć się z niej w taki, czy inny sposób.



Gra została dostarczona przez TealRocks Studio

Recenzent spędził w grze około 4 godzin, zdobywając 24 osiągnięcia, i szukając partnera do zagrania w co-opie

7.3
Dźwięk:
6
Grafika:
8
Rozgrywka:
8

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.